Beebot

De Beebot is een eenvoudig te programmeren robotje in de vorm van een bij. Kinderen programmeren de Beebot door de stappen die de Beebot moet afleggen stuk voor stuk in te toetsen. De Beebot is niet alleen leuk om mee te leren programmeren, maar ook als hulpmiddel bij andere lessen. Één Beebot kost ongeveer € 68 Beebot app In de App Store is een gratis app (iPhone en iPad) beschikbaar waarmee je ook met de Beebot kan spelen: https://itunes.apple.com/nl/app/bee-bot/id500131639?mt=8 Andere handige

Lees meer

TechXperience!

Deze site is opgezet door Chris Dorna. Ik ben één van de projectleiders bij TechXperience! Dit is het techniekplatform dat zich in en rond ‘s-Hertogenbosch inzet voor techniekpromotie. Activiteiten zijn: Workshops voor leerkrachten Project Kunst en techniek Project Zorg en techniek TechKids (technische workshops voor kinderen op school en bso) Hiernaast ondersteunen en adviseren we scholen waar het maar kan. Links www.techxperience.nl

Lees meer

Makey Makey

De Makey Makey is een vervanger voor een toetsenbord. Je sluit hem aan op de USB-poort van je computer. De ingangen van de Makey Makey reageren op de weerstand van de huid. Je maakt via de huid contact en de Makey Makey vertaalt dit naar het indrukken van een bepaalde toets. De Makey Makey heeft verschillende ingangen die allemaal een bepaalde computertoets nadoen. Op deze manier kan je een programma op de computer dus op een hele andere manier besturen.

Lees meer

Scratch

Scratch is op dit moment de meest gebruikte taal om kinderen te leren programmeren. Je bouwt een computerprogramma door programmablokjes in een bepaalde volgorde te zetten. Wat heb je nodig? Het Scratch programma. Dit is gratis en je kan online programmeren of één van de offline versies downloaden: Scratch 1.4 of Scratch 2.0. Deze versies werken op Windows, iOS (Apple), Linux (dus ook op Raspberry). Scratch op tablets? Scratch is helaas nog niet beschikbaar voor tablets. Op internet zijn wel

Lees meer

Codewerkplaats – Fouten

Het bouwen en programmeren van het karretje is geen makkelijk project en er kan van alles fout gaan. Hieronder een overzicht van de fouten die we in de lessen al hebben gemaakt. Naar het overzicht Fouten Arduino werd heet en ging stuk Draadje op aansluiting +5V verkeerd aangesloten. Arduino werd hierdoor heet en ging stuk. Robotkarretje deed helemaal niets Geen batterijen aangesloten. Programma niet geüpload naar Arduino. Fout op aansluitprintplaat van de Arduino (we hebben de aansluitprintplaat vervangen). Foutmelding bij

Lees meer

Codewerkplaats Overzicht pinnen

Dit is de indeling van de pinnen op de Arduino Nano en waar ze voor worden gebruikt. Naar het overzicht Overzicht pinnen Alle programma’s uit de Codewerkplaats gebruiken deze indeling van de pinnen.  Colofon Huis73 maakte het mogelijk om deze lessen te schrijven en organiseert de lessen. Digitaal Atelier had de spullen voor het lasersnijden en 3d-printen van de onderdelen en is ook nog eens een hartstikke leuke ruimte waar iedereen hartstikke leuke dingen kan doen. Stichting Leaphy was

Lees meer
1 10 11 12 13 14